Clickbait δημοσιεύσεις. Αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook για να τις καταπολεμήσουν.

In Facebook, Social Media Marketing by Leave a Comment

Με στόχο την βελτίωση της ροής ειδήσεων (News Feed) των χρηστών το Facebook πρόσφατα αναβάθμισε τους αλγόριθμους του με απώτερο σκοπό να καταπολεμήσει τα άρθρα «δολώματα» (clickbaits) τα οποία παραπλανούν τους χρήστες. Με άλλα λόγια φιλτράρει τις αναρτήσεις και συγκεκριμένα τους τίτλους τους οι οποίοι παραπλανούν τους χρήστες και τους οδηγούν σε websites με ψεύτικο ή παραπλανητικό περιεχόμενο.

Η παραπάνω αλλαγή καθώς και όσες συμβαίνουν συνεχώς στους αλγόριθμους του facebook και γενικότερα σε όλες τις μηχανές αναζήτησης έχουν ως σκοπό να βελτιώνουν αξιοκρατικά τα αποτελέσματα αναζήτησης ή το news feed του τελικού χρήστη προσωποποιώντας το όσο το δυνατόν καλύτερα προβάλλοντας αναρτήσεις / διαφημίσεις για τις οποίες μόνο αυτός ενδιαφέρεται.  Αυτό μπορεί να προκαλεί σύγχυση και πονοκέφαλο συχνά στους μαρκετίστες αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί πρόκληση για βελτίωση των στόχων των πελατών τους.

Ευκαιρία να βελτιωθούμε
Στην πραγματικότητα, όπως ανέφερα και παραπάνω η αλλαγή αυτή είναι μια πρόκληση για τη βελτίωση του περιεχομένου και ενίσχυση των στρατηγικών μάρκετινγκ. Ο χειρισμός των χρηστών με το θυμό, άγχος, έκπληξη ή άλλα εντονότερα συναισθήματα δεν ήταν ποτέ καλή στρατηγική.
Τι πρέπει λοιπόν οι marketers να κάνουν; Έμφαση στο ποιοτικό περιεχόμενο για το οποίο οι άνθρωποι νοιάζονται πραγματικά.

Φυσικά πάντα θα υπάρχουν παραπλανητικά άρθρα στο Facebook. Ο νέος αλγόριθμος τιμωρεί όσους οι αναρτήσεις τους έχουν υψηλό ποσοστό παραπλανητικών τίτλων. Με άλλα λόγια ο αλγόριθμος σταδιακά συλλέγει δεδομένα τα επεξεργάζεται και κρίνει αναλόγως.

Επίσης σκεφτείτε το εξής. Κανείς χρήστης δεν θέλει παραπλανητικά άρθρα. Αντιθέτως τους αρέσει το αυθεντικό περιεχόμενο που προέρχεται από διάσημα Brands.  Αν το Facebook θέλει να διατηρεί το ενδιαφέρον του χρήστη καθώς πλοηγείται στην ροη ειδήσεων (news feed), πρέπει να του προβάλει ποιοτικό περιεχόμενο με ενδιαφέρον. Και οι επιχειρήσεις που θέλουν αντίστοιχα να δημιουργήσουν εμπιστευτικότητα και αυθεντική σχέση με τους πελάτες τους θα πρέπει να προσαρμοστούν αναλόγως.

 

Πως θα πραγματοποιηθεί λοιπόν αυτό? 

  1. Φανείτε χρήσιμοι προς το κοινό σας.

Όπως η Google έτσι και το Facebook βελτιώνουν συνεχώς τους αλγόριθμους τους προκειμένου να φιλτράρουν το περιεχόμενο των ανεπιθύμητων ιστοσελίδων. Αυτές χάνουν συνεχώς θέσεις στην κατάταξή των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων. Και τελικώς οι χρήστες έχουν σωστότερα αποτελέσματα. Αντί να προσπαθήσετε να ξεγελάσετε είτε το σύστημα είτε τους χρήστες σας προσπαθήστε να παράγετε ποιοτικό, χρήσιμο και κατανοητό περιεχόμενο. Κάντε το σχετικό με τα ενδιαφέροντα του κοινού σας και αυξήστε της πιθανότητες να τους κεντρήσετε το ενδιαφέρον και τελικώς να το διαμοιράσουν.

  1. Μην προσπαθείτε να ξεγελάσετε τους χρήστες.

Σίγουρα μπορείτε να ξεγελάσετε τον χρήστη με μία εικόνα ή ένα κείμενο προκειμένου να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας αλλά με αυτό δεν έχετε καταφέρει τίποτα, αντιθέτως καταστρέφετε την εμπιστοσύνη μεταξύ της επιχείρησης σας και του κοινού της. Δημιουργήστε τίτλους απλούς, κατανοητούς και συγκεκριμενοποιήστε τους με το περιεχόμενο-ιστοσελίδα που ακολουθεί. Με αυτόν τον τρόπο το Facebook δεν θα σας τιμωρήσει και μακροπρόθεσμα θα βελτιώσει και τα αποτελέσματα σας. Οι πιο αποτελεσματικοί τίτλοι ενσωματώνουν δύο στοιχεία. Απευθύνονται σε συγκεκριμένους αναγνώστες και τους επιτρέπουν να γνωρίζουν με σαφήνεια που οδηγεί το άρθρο στο οποίο θα πατήσουν.

  1. Μην προβάλετε υπερβολή

Εκφράσεις του τύπου «Δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας», «Θα σας αλλάξει την ζωή», «Χ μυστικά για να……» θεωρούνται παραπλανητικές. Οι αναρτήσεις πρέπει να αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα. Μιλήστε στους αναγνώστες σας σε κατανοητό, ανθρώπινο επίπεδο χωρίς υπερβολές.

Επίλογος

Όλοι οι μαρκετίστες έχουν σαν πρώτη προτεραιότητα την αύξηση της επισκεψημότητας σε μία ιστοσελίδα. Οι παραπλανητικοί τρόποι όμως δεν είναι πλέον λύση. Τόσο οι χρήστες όσο και οι μηχανές αναζήτησης αλλά και οι αλγόριθμοι των social media έχουν την ικανότητα να κρίνουν τις ασφαλείς και χρήσιμες αναρτήσεις από τις “παγίδες”. Οι μεν χρήστες θα σε “τιμωρήσουν” με την αποχώρησή τους στο κανάλι σου και οι μηχανές με την μειομένη προώθηση του καναλιού σου.

Από την άλλη όμως ευχαριστούμε το Facebook γιατί με αυτό τον τρόπο βοηθάει στην ανάδειξη του ποιοτικού περιεχομένου και τελικώς στην βελτίωση των τελικών αποτελεσμάτων των σελιδών μας και των πελατών μας.