Αλλαγές στο organic reach του Facebook

Νέο organic reach για Facebook Pages

In Facebook by Παύλος ΦιλιππίδηςLeave a Comment

Νέο organic reach για Facebook Pages ή αλλιώς νέος τρόπος μέτρησης της οργανικής απήχησης των αναρτήσεων σας  στη σελίδα σας έρχεται στο Faceboook. Τον τελευταίο μήνα παρακολουθούμε τον Μάρκο και την παρέα του στο Facebook να αλλάζουν πραγματάκια στον αλγόριθμο των Facebook Pages τα οποία σχετίζονται με την οργανική απήχηση ή αλλιώς θέαση που έχουν πλέον οι δημοσιεύεσεις των Facebook Pages. Ξεκινήσαμε επίσημα το 2018 με ανακοίνωση – βόμβα από το Menlo Park, όπου η γνωστή παρέα ανακοίνωσε εν ολίγης ότι προτεραιότητα στο newsfeed των χρηστών στο Facebook πλέον έχουν οι φίλοι, οι συγγενείς και οι γνωστοί και όχι οι δημοσιεύσεις από σελίδες -παλίο νέο- . Αυτή η αλλαγή σε προτεραιότητα έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση της οργανικής απήχησης από δημοσιεύσεις που προέρχονται από σελίδες. Η αλήθεια είναι όσοι ασχολούμαστε με το social media marketing το αναμέναμε μιας και τα τελευταία 5 χρόνια κάθε χρόνο αυτή η τρελοπαρέα είναι συνεπής στο να αλλάζει τον αλγόριθμο των Facebook Pages με αποτέλεσμα να μειώνεται ολοένα και περισσότερο η οργανική ή αλλιώς “τσάμπα” απήχηση μιας δημοσίευσης που προέρχεται απο Facebook Page.

Η παραπάνω αλλαγή είναι πλεόν γεγονός οπότε πάμε στην επόμενη αλλαγή που έρχεται και σχετίζεται και πάλι με το organic reach μιας σελίδας στο Facebook. Θα γίνει χαμούλης! Τί έρχεται? Έρχεται αλλαγή στο τρόπο υπολογισμού και μέτρησης της οργανικής απήχησης ή θέασης μιας δημοσίευσης από σελίδα στο Facebook!

Μέχρι και σήμερα που γράφω αυτό το άρθρο, η απήχηση ή θέαση για μια αναρτήση σελίδας στο Facebook έχει υπολογιστεί με βάσει το πόσες φορές έχει φορτωθεί μια ανάρτηση στη ροή ειδήσεων ενός χρήστη. Αν μια ανάρτηση παραδόθηκε στη ροή ειδήσεων, θα θεωρηθεί ως θέαση, ακόμα κι αν ο χρήστης δεν έκανε κύλιση προς τα κάτω για να δει τη δημοσίευση.

Ξεκινώντας από τις 12 Φεβρουαρίου, το Facebook θα αρχίσει να υπολογίζει την οργανική απήχηση ή θέαση βάσει της πόσες φορές μια ανάρτηση εισέρχεται στην οθόνη ενός ατόμου. Αυτό θα κάνει την οργανική θέαση των σελίδων πιο συνεπής με τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν οι μετρήσεις του Facebook για τις διαφημίσεις. Οπότε όσοι στήνουν διαφημίσεις στο Facebook και “ασχολούνται” με analytics τότε δε θα πρέπει να μπερδέψουν τα μπούτια τους απο την νέα αλλαγή!

Η νέα αλλαγή δεν θα πρέπει να επηρεάσει τη διανομή της ανάρτησης στο newsfeed των χρηστών, αν και σχεδόν σίγουρα θα προκαλέσει την αρχική μείωσή της. Ο αριθμός φυσικά θα είναι μικρότερος, αλλά θα είναι ακριβέστερος, καθώς πλεόν θα καταγράφονται οι πραγματικές θεάσεις. Για να μη πανικοβάλεστε τσάμπα όμως, ο αριθμός των χρηστών που πραγματικά “βλέπουν” το περιεχόμενο μιας σελίδας δε θα πρέπει να αλλάξει. Φυσικά, ο Μάρκος, προέβλεψε ότι οι διαχειριστές των σελίδων στο Facebook θα θέλουν τον χρόνο τους για να συνηθίσουν την κανούρια μέτρηση, και για αυτό θα συνεχίσει να παρέχει την παλιά μέτρηση στην ενότητα Page Insights – Overview (“προηγούμενη οργανική προσέγγιση” όσο και “νέα οργανική προσέγγιση”) για να βοηθήσει στη μετάβαση. Δείτε την εικόνα παρακάτω για να καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ!

Οργανική απήχηση για Facebook Pages

New Organic Reach στο Facebook

Επίσης, μαζί με τη νέα μέθοδο μέτρησης της οργανικής θέασης μιας ανάρτησης από σελίδα στο Facebook, θα γίνει αλλαγή και στο τρόπο παρουσίασης των στατιστικών μιας σελίδας στο Facebook σε κινητά, οι πιο συχνές χρησιμοποιούμενες μετρήσεις θα εμφανίζονται τώρα στην κορυφή της εικόνας, δείτε το παράδειγμα στην εικόνα παρακάτω:

New Facebook Insights Mobile App

New Facebook Insights layout for mobiles

Επειδή δεν πίστευα ποτέ και δε ξέρω κατα πόσο θα πιστεύω και τώρα μετά την αλλάγη τον αριθμό/υπολογισμό της οργανικής θέασης μιας ανάρτησης στο Facebook μιας και ο Μάρκος και η παρέα του μέχρι στιγμής δεν μας δείνουν ούτε μας έδιναν κάποιο τύπο ώστε να υπολογίζουμε στανταράκια οπότε, προσωπικά δε θα δώσω τόσο βάση στη νέα αλλαγή του organic reach και θα συνεχίζω να εστιάζω στη παραγωγή πλούσιου και ποιοτικού περιεχομένου για τις σελίδες που στρατηγικά διαχειρίζομαι εγώ και η ομάδα μου.

Και κάτι για το τέλος, το πως το Facebook αναφέρει τον αριθμό των ανθρώπων/χρηστών που είδαν την δημοσίευσή σας δεν αλλάζει τον αριθμό των ατόμων που έδρασαν (αντέδρασαν, σχολίασαν, μοιράστηκαν κτλ,) σε αυτό. Αυτές οι ενέργειες έχουν σημασία. Και σε αυτό θα πρέπει να εστιάσετε, με λίγα λόγια, “φτιάχτε” περιεχόμενο για τους πελάτες-χρήστες-ανθρώπους με τους οποίους αλληλοεπιδράτε.

Για ότι άλλο χρειάζεστε σχετικά με το Facebook και το social media marketing, έδω είμαστε εμείς! Μια ομάδα με γνώσεις, ταλέντο και πνεύμα, μια ομάδα που είναι panda social.