Social Media και Τουρισμός

Social Media και Τουρισμός

In Social Media Marketing by Leave a Comment

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία στο ότι τα social media επηρέασαν δραματικά το πως εξερευνούμε τον κόσμο γύρω μας. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές βιομηχανίες για τις οποίες τα social media δημιούργησαν τρομερές ευκαιρίες στον χώρο του marketing.

Αρχικά πρέπει να γνωρίζετε ότι οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις και οι περισσότερο αναπαραγόμενες στα 3 δημοφιλέστερα social media (Facebook, Instagram, Twitter) είναι όσες αφορούν τα “ταξίδια”.

Οι χρήστες αγαπούν να μοιράζονται τις  νέες εμπειρίες κατά την διάρκεια αλλά και μετά τα ταξίδια τους. Σχεδόν όλοι οι ταξιδιώτες θα δημοσιεύσουν στα social media κάτι από τον τόπο που πήγαν, από το ξενοδοχείο που έμειναν, από την τοπική κουζίνα που δοκίμασαν κ.λ.π.

Το θέμα λοιπόν είναι πως εμείς σαν τουριστική επιχείρηση μπορούμε να συμμετέχουμε σε αυτήν την διαδικασία και να επωφεληθούμε από αυτές τις “ψηφιακές” συνήθειες των ταξιδιωτών;

Γιατί τα social media είναι τόσο αποτελεσματικά στον τουρισμό;

Το World of Mouth είναι η πιο αποτελεσματική μορφή μάρκετινγκ. Γιατί?

Επειδή οι άνθρωποι αγοράζουν brands που εμπιστεύονται.

Ενώ κάποιος θα μπορούσε πολύ εύκολα να αγνοήσει τη διαφήμισή σας, μια σύσταση από άλλον χρήστη ή μια κριτική στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης θα μπορούσε πολύ εύκολα να τον επηρεάσει και ακολουθήσει την συμβουλή του προηγούμενου χρήστη.

Οι χρήστες γενικότερα πρέπει να γνωρίζετε ότι έχουν δυσπιστία για τις διαφημίσεις. Τα κοινωνικά μέσα, σας επιτρέπουν να παρακάμψετε αυτό το συναίσθημα και να μεταβείτε κατευθείαν στο σημείο του να είστε έμπιστος προορισμός για περιπέτεια και ενθουσιασμό ή ξεκούραση και χαλάρωση.

Ωστόσο τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και το μάρκετινγκ τουρισμού ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να τα αντιμετωπίζουμε σαν κανάλια άμεσης πώλησης. Αντ ‘αυτού, τα κοινωνικά μέσα επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται ψηφιακά γεγονότα που συμβαίνουν στην επιχείρησή σας, να μοιράζονται εικόνες και βίντεο των εμπειριών τους και να καταγράφουν με το δικό τους τρόπο τις εμπειρίες που βιώνουν και να τις παρουσιάζουν με τρόπο που καμία διαφήμιση δεν θα μπορούσε.

5 λόγοι που τα social media άλλαξαν για πάντα το tourism marketing

Ταξιδιωτική έρευνα

Ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες πραγματοποιούν την έρευνα του ταξιδιού τους έχει αλλάξει. Όχι μόνο σχεδιάζουν όλο το ταξίδι τους στο διαδίκτυο, αλλά συχνά απευθύνονται στα social media για να κάνουν ερωτήσεις. TripAdvisor – 390 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες – εκατομμύρια σχόλια και κριτικές. Μπορεί να μην έχει την κλασική μορφή ενός social media καναλιού ωστόσο ανήκει σε αυτήν την κατηγορία καθώς χρήστες και επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Ωστόσο, όλο και περισσότεροι χρήστες στρέφονται στα “παραδοσιακά” κοινωνικά δίκτυα για να αναζητήσουν πληροφορίες και να σχεδιάσουν την επερχόμενη περιπέτεια/ταξίδι τους. Η καταγραφή ενός ταξιδιού με smartphones και φωτογραφικές μηχανές DSLR δεν ήταν ποτέ ευκολότερη. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο ταξιδιωτών συγκαταλέγονται στους πιο δημοφιλείς τύπους περιεχομένου που αναπαράγονται στο διαδίκτυο.

Facebook Recommendations

Παρόλο που δεν είναι απαραίτητο συγκεκριμένα μόνο για τον τουρισμό, η λειτουργία των Facebook Recommedations επιτρέπει στους χρήστες να ζητούν συμβουλές από άλλους. Οι χρήστες συλλέγουν πληροφορίες από τα κοινωνικά τους δίκτυά για τα πάντα, από τα ξενοδοχεία μέχρι και τα μουσεία που θα επισκεφτούν.

Όπως μπορείτε να φανταστείτε, μία social media πλατφόρμα μπορεί να σας παρέχει εύκολα και γρήγορα τις περισσότερες πληροφορίες που χρειάζεστε χωρίς να μεταβείτε σε άλλες ιστοσελίδες. Ωστόσο, υπάρχει και η κατηγορία χρηστών που ψάχνουν εκτενέστερα και αναζητούν την επιχείρηση στην οποία έχουν επικεντρωθεί και στα υπόλοιπα social media ή σε μηχανές αναζήτησης.

Ανακάλυψη προορισμών μέσω social media

Ναι, αμέτρητοι ταξιδιώτες στρέφονται σκόπιμα προς τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους, αλλά τα κοινωνικά μέσα είναι επίσης μια τεράστια πηγή έμπνευσης για τους υποψήφιους ταξιδιώτες χωρίς προορισμό.

Πόσοι άνθρωποι ονειρεύονται να αφήνουν πίσω τους τη ρουτίνα για μια εβδομάδα, αλλά δεν ξέρουν ακόμα πού θα πάνε, πού θα μείνουν, τι θα κάνουν; Μιλάμε για την τέλεια ευκαιρία για να τους δώσετε εσείς την ιδέα για τον προορισμό τους.

Η τέλεια πλατφόρμα εξυπηρέτησης πελατών

Ένας από τους λιγότερο συζητημένους – αλλά πιο σημαντικούς τρόπους με τους οποίους τα social media άλλαξαν το tourism marketing είναι η δυνατότητα να παρέχει ανώτερη εξυπηρέτηση πελατών. Τα κοινωνικά μέσα επιτρέπουν σε επιχειρήσεις να απαντούν σε ερωτήματα, σχόλια και ανησυχίες πελατών τους επιδεικνύοντας ταυτόχρονα τον επαγγελματισμό τους.

Κατευθύνοντας τους πελάτες σας ή τους εν δυνάμει πελάτες σας στο Facebook Page σας, για παράδειγμα, τους παρέχετε άμεση υποστήριξη μέσω των σχολίων ή του messenger. Ένα από τα πρόσθετα οφέλη είναι ότι όλα τα παραπάνω μπορεί να παρουσιάζονται δημοσίως ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο τον επαγγελματισμό σας και δημιουργώντας αίσθημα εμπιστοσύνης για τους επόμενους.

Γνωρίζατε ότι οι χρήστες φτάνουν σε ένα social media μίας επιχείρησης, το 50% αυτών περιμένει μια απάντηση σε κάποια απορία/μήνυμα; και το 75% πρόκειται για διατύπωση παράπονου;

Οι χρήστες αναμένουν ότι η επιχείρηση σας θα ακούσει τι έχουν να πουν για εκείνη, και μερικές φορές αναμένουν και άμεση ανταπόκριση. Σε επόμενο άρθρο θα μιλήσουμε για την Εξυπηρέτηση Πελατών μέσω Social Media. Μέχρι να γνωρίζετε ότι κάθε αναπάντητο μήνυμα ή σχόλιο πολύ πιθανόν να είναι ένας χαμένος πελάτης

Ταξιδιωτικά γραφεία

Σύμφωνα με άρθρο του Entrepreneur, τα ταξιδιωτικά γραφεία εξακολουθούν να είναι υπεύθυνα για το 55% όλων των κρατήσεων αεροπορικών εταιρειών και ακόμη περισσότερο για κρατήσεις για κρουαζιέρες και ταξιδιωτικά πακέτα. Ωστόσο, με την ευκολία των online κρατήσεων, έπρεπε να μεταφερθούν σε ένα ηλεκτρονικό μοντέλο, το οποίο μπορεί να ωφεληθεί σε μεγάλο βαθμό από το μοτίβο των κοινωνικών μέσων και του τουριστικού μάρκετινγκ.

Για να παραμείνουν εντός εποχής, τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα για να παρουσιάσουν τις ικανότητές τους να παρέχουν στους πελάτες τους μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να έχουν προβλήματα με την ασφάλιση χωρίς επαγγελματική βοήθεια.

Οι millennials πλέον αναλαμβάνουν από μόνοι τους το τουριστικό προϊόν. Είτε είναι ταξιδιώτες, είτε νέοι που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην βιομηχανία του τουρισμού έχουν στην διάθεση σου όλα τα social media και όλες τις νέες πλατφορμες όπως το AirBnB που τους βοηθάνε να δικτυωθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Αντί να φιλοξενούν απλώς τους επισκέπτες σε καταλύματα, έχουν προσθέσει αρκετές νέες εμπειρίες κάνοντας το ταξίδι πολύ πιο ενδιαφέρον. Αντίστοιχα οι ταξιδιώτες μπορούν να προσλάβουν ντόπιους για να τους δείξουν τις μοναδικές τοποθεσίες, δραστηριότητες ή ακόμα και να τους μαγειρέψουν μία τοπική συνταγή.

Τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι εξορισμού οι “ταξιδιωτικοί μεσίτες” και πιο συγκεκριμένα “μεσίτες εμπειριών”. Πρέπει όχι μόνο να ανακαλύψουν διάφορα είδη δραστηριοτήτων που μπορούν να οργανώσουν για τους πελάτες τους, αλλά να βρουν και τρόπους να παρουσιάζουν τις ξεχωριστές εμπειρίες δημιουργώντας ενδιαφέρον στους εν δυνάμει πελάτες τους.

Ανταμοιβή

Δεν είστε ο μόνος που αντιλαμβάνεται πόσο πολύτιμες είναι οι θετικές κριτικές των πελατών σας. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες καταλαβαίνουν επίσης ότι τα λόγια τους και οι κριτικές τους αξίζουν πολλά για μία επιχείρηση.

Στην πραγματικότητα, πολλοί από τους σημερινούς ταξιδιώτες ήδη αναμένουν να λάβουν κάποια μορφή αποζημίωσης ή οφέλους σε αντάλλαγμα για την κριτική τους ή τη συμμετοχή τους γενικότερα στα social media μίας επιχείρησης. Ως εκ τούτου, οι χρήστες είναι εξοικειωμένοι με όλες τις ενέργειες ενός social media και ξέρουν πως μπορούν να το χρησιμοποιήσουν προς όφελος μίας επιχείρησης και για να το κάνουν περιμένουν να ανταμειφθούν.

Αυτό απλά δεν υπήρχε πριν από μια δεκαετία, αλλά σήμερα η επιχείρησή σας έχει ανάγκη αυτήν την προθυμία των χρηστών να μοιραστούν τις εμπειρίες που τους προσφέρετε στα social media. Τα οφέλη υπερτερούν σε μεγάλο βαθμό του κόστους, οπότε τι έχετε να χάσετε προσφέροντας ένα ποσοστό έκπτωσης στον ταξιδιώτη την επόμενη φορά που θα σας ξανά επισκεφθεί προκείμενου να σας αφήσει ένα καλό review;

Συμπεράσματα

Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και το τουριστικό μάρκετινγκ είναι αναμφισβήτητα ένας τέλειος συνδυασμός. Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι, όπως σε κάθε ενέργεια μάρκετινγκ, θα πρέπει να είστε συνεπείς. Δημιουργήστε συστηματικά νέο περιεχόμενο, ενημερώνεται συχνά τα κανάλια σας και φροντίστε πάνω από όλα την καλή εξυπηρέτηση των πελατών σας, φροντίστε να ανταποκρίνεστε στα πάντα όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Αν η επιχειρήσ σας δεν είναι ενεργή στα τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, αυτή είναι η στιγμή να αρχίσετε να το κάνετε. Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης θα γίνουν μόνο ένα μεγαλύτερο μέρος του τρόπου με τον οποίο επικοινωνούν οι χρήστες.

Η έμπειρη ομάδα του Panda Social είναι εδώ για να σας βοηθήσει στην βελτιστοποίηση της ψηφιακής εικόνας της επιχείρησής στα social media. Επικοινωνήστε μαζί μας για να τα πούμε από κοντά.