facebook-page-social

Facebook Pages, Διαφήμιση, mobile και τα μυαλά στα κάγκελα!

In Facebook by Leave a Comment

Έχεις Facebook Page? Η επιχείρησή σας είναι στο Facebook?

Τι μας ρωτάς ρε μπάρμπα θα πεί κανείς σε μια ερώτηση τύπου, “Η επιχείρησή σας είναι στο Facebook?”. Στην Ελλάδα του 2016 η συγκεκριμένη ερώτηση είναι ίσως άκυρη διότι βάσει στατιστικών που έδωσε πρόσφατα το ίδιο το Facebook η χώρα μας είναι μια από της πιο αναπτυσσόμενες και ενεργές στην δημιουργία business pages στο Facebook αλλά και στην επί πληρωμή διαφήμιση στην συγκεκριμένη πλατφόρμα. Σας έχω και αριθμούς αλλά αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι…

Μιας και το σημερινό άρθρο είναι αφιερωμένο στο Facebook, σας δίνουμε κάποια δεδομένα δικά μας αλλά και άκρως επιβεβαιωμένα από το ίδιο το Facebook. Σε μια εποχή που οι κινητές συσκευές κυριαρχούν, το Facebook επιβεβαιώνει ότι κατα μ.ο το 85% των χρηστών είναι συνδεδεμένοι είτε με το κινητό τους είτε με το tablet τους. Είναι απίστευτο το νούμερο διότι πρίν 3 χρόνια, το ποσοστό ήταν 30%! Το Facebook πρόσφατα ανανέωσε το design των business pages με σκοπό να γίνουν πιο ελκυστικές σε mobile περιβάλλον.

Πρόσφατα, η Sheryl Sandberg, γενική διευθύντρια του Facebook, δήλωσε, “το χτίσιμο μιας ολοκληρωμένης online παρουσίας είναι δύσκολο, το χτίσιμο μιας παρουσίας προσαρμοσμένη για κινητά είναι ακόμη πιο δύσκολο”. Στην συνέχεια της δήλωσης της, προσπάθησε να τονίσει ότι ένα Facebook Page είναι η κατάλληλη εναλλακτική λύση για όσες επιχειρήσεις δεν έχουν δική τους ιστοσελίδα ή έχουν αλλά δεν είναι προσαρμοσμένη για κινητές συσκευές. Με άλλα λόγια, το περιέχομενο που τροφοδείτε το κοινό σας πρέπει να είναι προσαρμοσμένο για κινητές συσκευές όπως και οι διαφημίσεις που δημιουργούνται για το Facebook.

Από τα 4 εκατομμύρια business pages που διαφημίζονται, όπως δήλωσε πρόσφατα το Facebook, το 40% δημιουργεί διαφημίσεις αποκλειστικά για κινητά! Το Facebook διαθέτει αρκετούς τύπους διαφήμισης, αλλά το ίδιο το κοινωνικό δίκτυο έχει εστιάσει στο βίντεο όπου πλέον αποτελεί έναν από τους πιο αποδοτικούς τρόπους διαφήμισης. Τον Σεπτέμβριο του 2016, το Facebook δήλωσε πως δημοσιέυθηκαν 4 εκατομμύρια νέες διαφημίσεις βίντεο!

Στο σύνολο τους, το κοινωνικό δίκτυο δήλωσε ότι υπάρχουν περίπου 60 εκατομμύρια business pages με το 70% από αυτές να ανήκουν σε επιχειρήσεις που βρίσκονται εκτός Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής.

Όσοι λοιπόν έχετε σελίδα για την επιχείρησή σας στο Facebook και την διαχειρίζεστε οι ίδιοι θα έχετε παρατηρήσει ότι δεν είσαστε οι μόνοι! Με λίγα λόγια, έχετε ανταγωνισμό και στα social me-dia, και πιθανότατα ο ανταγωνισμός είναι ο ίδιος όπως και στην “αληθινή αγορά”, δηλαδή ανταγωνίζεστε στα social media αλλά και στην πραγματική αγορά τις ίδιες επιχειρήσεις… για το ίδιο κοινό! Δεν θα μείνω, ούτε και θα αναλύσω τον ανταγωνισμό αλλά ούτε και για το περιεχόμενο που δημοσιεύεται, τον τρόπο, τον λόγο, τον τύπο κτλ κτλ. Θα αναφερθώ όμως στο κοινό..

Το κοινό σας – και αναφέρομαι στο ευρύ κοινό – δηλαδή αν βρίσκομαι στην Κέρκυρα και έχω μια επιχείρηση που φτιάχνει και διανέμει πίτσες σε ένα γεωγραφικό φάσμα, αυτό το γεωγραφικό φάσμα και οι άνθρωποι που ζούν, εργάζονται, περνούν απο αυτό το φάσμα και τους αρέσει η πίτσα, είναι με λίγα και απλά λόγια οι πελάτες μου… Δεν είναι δικοί μου αλλά θα ήθελα να είναι, και επειδή η επιχείρησή μου είναι οικογενειακή ίσως να μην μπορώ να προσφέρω σε όλους την πίτσα μου όποτε θα προσπαθήσω να κερδίσω ένα ποσοστό εξ’αυτών! Κάπως έτσι σκέφτεται μια τοπική επιχείρηση στην πραγματική αγορά. Στα κοινωνικά δίκτυα, και αφού αναφερόμαστε στο Facebook, ας συνεχίσουμε με αυτό, ισχύει το ίδιο! Μια επιχείρηση που έχει σελίδα στο Facebook, μπορεί με απίστευτη ακρίβεια να εντοπίσει το κοινό της και να προσπαθήσει να κερδίσει ένα ποσοστό από αυτούς με σκοπό να τους κάνει πελάτες.

Αυτό δεν μπορεί να το κάνει έτσι απλά και χωρίς κόστος μια επιχείρηση στο Facebook καθώς χρειάζεται διαφήμιση και το ίδιο το Facebook έχει αναπτύξει αρκετούς τρόπους διαφήμισης για να βοηθήσει την κάθε επιχείρηση να προμοτάρει αυτό που θέλει, εκεί που θέλει, με τον τρόπο που θέλει. Για να μην κάνουμε ένα τρομερό λάθος εδώ, ας αναφέρω ότι η διαφήμιση στο Facebook δεν αρκεί για να κερδίσει κάποιος πελάτες, θέλει μεράκι, θέλει υπομονή και επιμονή, θέλει πλάνο, θέλει ποικιλία στο περιεχόμενο και πάνω από όλα, θέλει τρόπο, όχι μόνο έναν, αλλά πολλούς, και επίσης απαιτεί συνέπεια, όλα αυτά απαιτούνται για όλα τα κοινωνικά δίκτυα διότι το κοινό δεν είναι πια τόσο μακριά απο την πληροφορία, το κοινό σας είναι τόσο έξυπνο και διαθέτει και τα εφόδια να σας ξεκοκκαλήσει, πρίν σας εμπιστευθεί και γίνει πελάτης σας. Το κοινό σας αντλεί πληροφορίες για την επιχείρησή σας, από την ίδια την επιχείρηση αλλά και από τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας με τους οποίους ίσως να είναι και φίλοι! Για να μην μακρυγορώ, το ότι διατηρώ μια σελίδα στο Facebook και απλά χωρίς να το καταλαβαίνω να προσπαθώ μόνο να “πουλάω” βομβαρδίζοντας το κοινό μου με επιθετικό μάρκετινγκ τότε μάλλον κακό κάνω παρά καλό στην επιχείρησή μου.

Άλλο λοιπόν είναι το να διατηρώ ένα business page και άλλο να το κάνω με επιτυχία και να κερδίζω on the long run σε πολλούς τομείς και όχι μόνο στις πωλήσεις. Επείδη, ασχολούμαι τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα με το social media marketing, την δημιουργία διαφημίσεων αλλά και την διαχείρηση αρκετών επιχειρήσεων σας γνωστοποιώ ότι δεν είναι εύκολη δουλειά, και πέρα από ολα τα απαιτούμενα παραπάνω, θέλει και γνώσεις, τεχνικές και θεωρητικές. Αν θέλετε λοιπόν να χρησιμοποιείτε σωστά και στρατηγικά τα social media για την επιχείρησή σας θα ήταν καλό να τα αναθέσετε σε ανθρώπους που έχουν γνώσεις.

Εμείς στην Panda Social, επειδή ζούμε από το μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα, δημιουργήσαμε μια ομάδα αποκλειστικά για social media marketing, μια ομάδα που είναι πάντα social. Μια ομάδα που ψήθηκε στην Lab3Web και είναι έτοιμη να αποτελέσει μια δυναμική διαφορετική, φρέσκια και άκρως δημιουργική!

Για όποιον θέλει το κάτι καλύτερο για την επιχείρησή του ας μας καλέσει για μια δημιουργική και social κουβεντούλα για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε την εικόνα σας στα κοινωνικά δίκτυα.