X

5 τρόποι για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω social media

5 τρόποι για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας μέσω social media.

Tο ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται σε κοινωνικό εμπόριο και μεγάλο ποσοστό των πωλήσεων προέρχεται από τα κοινωνικά δίκτυα.  Με μερικές προσαρμογές στα social media σας μπορείτε να βελτιώσετε την προβολή του ηλεκτρονικού καταστήματος και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.  Πάμε να δούμε 5 τρόπους για να το πετύχετε:

1. Ανακαλύψτε ποια Social Media χρησιμοποιούν περισσότερο οι πελάτες σας

Ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την δημιουργία ενός πλάνου στρατηγικής διαφήμισης μέσω social media είναι να βρείτε σε ποία κανάλια είναι περισσότερο δραστήριοι οι πελάτες σας. Ελέγξτε επίσης από ποια social media δέχεστε περισσότερες επισκέψεις στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.

Εντοπίστε τα social media στα οποία παρουσιάζονται οι κατηγορίες προϊόντων που εμπορεύεστε, και που έχουν παρουσία και οι ανταγωνιστές σας.

(Για να γίνουν οι παραπάνω διαδικασίες ευκολότερες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάσημα εργαλεία διαχείρισης και παρακολούθησης των κοινωνικών καναλιών. πχ Hootsuite, Sprout Social)

Ασχοληθείτε λοιπόν με τα 3 καλύτερα κανάλια για την επιχείρηση σας. Αυτό δεν σημαίνει ότι διαγράφεστε από τα υπόλοιπα, όμως η προσοχή θα πρέπει να δίνεται εκεί που οι πιθανότητες πώλησης ή απόκτησης νέου κοινού είναι μεγαλύτερες.

2. Κάντε την διαδικασία αγορών απλή

Οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν την απλότητα. Είναι πιο πιθανό να πραγματοποιηθεί μία αγορά όταν η πλοήγηση προς αλλά και μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι απλή και εύκολη διαδικασία. Αν η διαδικασία απαιτεί αρκετές κινήσεις (clicks) και πολύπλοκες αναζητήσεις τότε είναι πιθανόν να μπερδέψετε τον χρήστη και να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα.

Διασφαλίστε ότι στα social media τα προϊόντα σας έχουν σωστές διευθύνσεις (call-to-actions). Ο χρήστης θα πρέπει να κατευθύνεται απευθείας στο αναμενόμενο σημείο βάση της διαφήμισης που είδε. Για παράδειγμα, αν παρουσιάζετε στο Facebook ένα προϊόν, ο χρήστης που θα ενδιαφερθεί θα πρέπει να κατευθυνθεί απευθείας στην σελίδα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος που δίνει λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο προϊόν και η διαδικασία αγοράς του να γίνει με όσο το δυνατόν λιγότερα clicks.

3. Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας για τους χρήστες των κινητών.

Η εμφάνιση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στα κινητά και tablets είναι ο σημαντικότερος παράγοντας επιτυχίας του. Οι χρήστες εν έτη 2017 χρησιμοποιούν τις mobile συσκευές τους για να πλοηγηθούν στα social media. Φανταστείτε λοιπόν τι θα συμβεί αν εσείς διαφημίζετε στο Facebook ένα προϊόν, ο χρήστης ενδιαφερθεί αλλά η σελίδα στην οποία των κατευθύνετε δεν ανταποκρίνεται καλά στο κινητό του.

Αν διαθέτετε ήδη ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλετε να ελέγξετε αν είναι mobile friendly μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο της google. https://search.google.com/search-console/mobile-friendly

4. Χρησιμοποιήστε δυνατά CTAs (call-to-actions) για να καθοδηγήσετε τους αγοραστές σας.

Για τους χρήστες των κινητών δεν αρκεί μόνο η ταχύτητα και η απλότητα της ιστοσελίδας. Θα πρέπει να καταστήσετε σαφές στους καταναλωτές αυτό που πουλάτε και πώς μπορούν να προβούν στην αγορά του. Αυτό σημαίνει ότι τα μηνύματά σας θα πρέπει να είναι σαφή, ειδικότερα στις κινητές συσκευές που λόγου μεγέθους το καθιστούν δυσκολότερο. Προσοχή λοιπόν στα κουμπιά και στους συνδέσμους που χρησιμοποιείτε στα social media για να κατευθύνετε τους αγοραστές σας.

Το Facebook παρέχει 11 διαφορετικά CTAs  που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στις αναρτήσεις και στις διαφημίσεις σας. Το Instagram αντίστοιχα παρέχει 8 CTAs για τις φωτογραφίες και τα βίντεο σας πχ Εφαρμόστε τώρα, Κάντε κράτηση τώρα, Επικοινωνία, Μάθετε Περισσότερα, Αγοράστε Τώρα, κλπ.

Χρησιμοποιήστε τα κουμπιά των social media για να βελτιώσετε τις διαφημιστικές σας καμπάνιες. Και να θυμάστε πάντα – Εσείς πρέπει να φροντίσετε για την σωστή και γρήγορη καθοδήγηση του χρήστη σας.

 

5. Ενθαρρύνετε τους αγοραστές σας να αφήνουν σχόλια και κριτικές

Τα social media είναι ο καλύτερος τρόπος να ενισχύσετε την φήμη του ονόματός σας και να κερδίζετε νέους πελάτες. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο πρέπει να γνωρίζετε ότι είναι πολύ σημαντικό να έχετε καλές κρητικές από τους αγοραστές σας. Έρευνα του Pew Research Center, έδειξε ότι το 40% των Αμερικανών χρηστών πάντα ή σχεδόν πάντα εμπιστεύονται παλιότερες κριτικές πριν αποφασίσουν για μία αγορά.

Πως λοιπόν θα ενθαρρύνουμε τους χρήστες μας να αφήσουν την κριτική τους όταν αγοράσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία μας;

Παρακολουθήστε τους πελάτες σας στα social media και προσπαθήστε να εντοπίσετε θετικές και αρνητικές εμπειρίες τις οποίες μοιράζονται με άλλους χρήστες. Σε ποια κανάλια και πως αλληλεπιδρούν μεταξύ τους; Πως καταλήγουν στην ιστοσελίδα σας; Εδώ ίσως η χρήση κάποιων εργαλείων για παρακολούθηση των social καναλιών να είναι απαραίτητη.

Όταν θα έχετε μία σίγουρη εικόνα θα είναι η ώρα να ενθαρρύνετε τους χρήστες να αφήσουν τα σχόλια τους. Σίγουρα θα έχετε πελάτες οι οποίοι το κάνουν ήδη ή με μία απλή προτροπή να το κάνουν άμεσα αλλά είναι σημαντικό να δώσετε κίνητρο και σε όλους τους καλούς σας πελάτες να γράψουν κριτικές που αφορούν τις αγορές τους.

Δημιουργήστε αισθήματα εμπιστοσύνης με όσους μιλάνε για εσάς online. Για όσους έχουν αρνητική άποψη στόχος είναι να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη. Για όσους αφήνουν θετικά σχόλια, ζητήστε τους να μοιραστούν τις παρατηρήσεις τους και με άλλους χρήστες και σε άλλα κανάλια που επιτρέπονται οι κριτικές.

Όταν ζητάτε από τους πελάτες να κάνουν μία κρητική, παρέχετε τους συνδέσμους με σαφείς οδηγίες για το που και τι θέλετε να σχολιάσουν. Μη ξεχνάτε να τους ευχαριστείτε και να τους ανταμείβετε για αυτήν την πράξη τους. Τέλος ΜΗ αγνοείτε τις αρνητικές κρητικές. Θα απαντάτε πάντα με τέτοιο τρόπο ώστε να προσπαθείτε να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη σας προς τον δυσαρεστημένο πελάτη σας.

Περισσότερες πληροφορίες για την διαχείριση των ψηφιακών κριτικών θα βρείτε επίσης στο Blog της Lab3Web – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΤΕ ΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΗΜΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΑΣ ΣΩΣΤΑ

 

Επίλογος

Το Κοινωνικό εμπόριο (social commerce) είναι η νέα κατεύθυνση του ηλεκτρονικού εμπορίου και της κοινωνικής πώλησης. H Yotpo διαπίστωσε ότι τα online καταστήματα με ενεργή κοινωνική παρουσία έχουν 32% υψηλότερο ποσοστό των πωλήσεων από εκείνα που δεν προβάλλονται στα social media.

Η ομάδα σας θα πρέπει επίσης να είναι σε θέση να επεξεργάζεται τα εισερχόμενα μηνύματα μέσω κοινωνικών δικτύων όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Μόνο 1 στους 6 από τους πελάτες λαμβάνει μια απάντηση από τον λιανοπωλητή. Και η επικοινωνία μέσω μηνυμάτων από τα social media όλο και αυξάνεται καθώς είναι ένας πολύ απλός και γρήγορος τρόπος επικοινωνίας για τον αγοραστή.

Εκτός από το να έχετε μία παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει ανταποκρίνεστε και στις ανάγκες τους, οι πέντε συμβουλές σε αυτό το άρθρο μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις προσπάθειες της κοινωνικής πώλησης σας και μείνετε μπροστά από τους ανταγωνιστές σας.

Η ομάδα του Panda Social και της Lab3Web είναι εδώ για να σας καθοδηγήσουν σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο και την βελτίωση της παρουσίας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στα social media.

Related Post