X

Τα τελευταία trends του Social Media Marketing για Εστιατόρια

Τα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούνται καθημερινά από πάνω από 2,2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ταυτόχρονα εκατομμύρια επιχειρήσεις προβάλλονται και διαφημίζονται προσελκύοντας νέους πελάτες μέσα από αυτά.

Παράλληλα τα ίδια τα κοινωνικά μέσα αναβαθμίζονται καθημερινά εξελίσσοντας τους αλγορίθμους τους κάνοντας πιο αξιοκρατική την προβολή και την κατάταξη των επιχειρήσεων.

Ωστόσο η κάθε επιχείρηση χρειάζεται διαφορετική μελέτη και στρατηγική για την προβολή της μέσα από τα social media.

Έχουμε αναλύσει γενικότερα τον τομέα των social media και σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να επικεντρωθώ στις τελευταίες τάσεις του μαρκετινγκ όσον αφορά την προβολή των εστιατορίων στα social media. Ας ξεκινήσουμε…

User Generated Content (Περιεχόμενο παραγώμενο απο τον χρήστη)

Τι είναι το UGC; Είναι περιεχόμενο που περιλαμβάνει tweets, αναρτήσεις, σχόλια εστιατορίων, φωτογραφίες, βίντεο που δημιουργούνται από τους χρήστες των κοινωνικών μέσω του εστιατορίου σας.

Τα κοινωνικά μέσα είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των πελατών σας, και πρέπει να ενθαρρύνετε την δημοσίυεση UGC στις δικές σας σελίδες κοινωνικών μέσων δικτύωσης.

Γιατί είναι πολύτιμο το UGC;

Το UGC είναι πολύτιμο για το εστιατόριο σας, επειδή είναι περιεχόμενο που δημιουργεί ο πελάτης σας αντί για περιεχόμενο που δημιουργείτε εσείς. Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη παρέχει την απαιτούμενη κοινωνική απόδειξη που αναζητούν οι περισσότερες επιχειρήσεις. Επικυρώνει το εστιατόριό σας στα μάτια των πελατών σας. Το UGC σημαίνει ότι ο πελάτης σας κατανάλωσε χρόνο για να δημοσιεύσει μια κριτική, μια εικόνα ή ένα βίντεο για το εστιατόριό σας.

Μελέτες δείχνουν ότι οι Millennials εμπιστεύονται το περιεχόμενο που δημιουργείται από το χρήστη περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο στα κοινωνικά μέσα.

Το UGC έχει τη δύναμη να πείσει τους πελάτες σας ότι το εστιατόριό σας αξίζει να το επισκεφτεί κάποιος επειδή κάποιος άλλος επισκέπτης του το είπε. Αυτό το είδος κοινωνικής απόδειξης είναι ανεκτίμητη για το εστιατόριο σας.
Πρέπει λοιπόν να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας τόσο online όσο και offline να μοιράζονται το περιεχόμενο που παράγουν στην επιχείρησή σας.

Το βίντεο ως εργαλείο

Μια αναφορά της Cisco αναφέρει ότι μέχρι το 2019, το 80% της παγκόσμιας κίνησης στο διαδίκτυο θα προέρχεται από βίντεο. Η έκθεση συνεχίζει να λέει ότι οι χρήστες θα μοιράζονται ένα εκατομμύριο λεπτά βίντεο κάθε δευτερόλεπτο και ένα άτομο θα χρειαζόταν πέντε εκατομμύρια χρόνια για να παρακολουθήσει όλα τα βίντεο που μοιράζονται κάθε μήνα.

Οι στατιστικές αυτές είναι καταπληκτικές και μας οδηγούν στην επόμενη τάση μάρκετινγκ στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, το βίντεο. Καταλαβαίνετε πως αν δεν έχετε επενδύσει σε αυτό μέχρι στιγμής είναι καιρός να αρχίσετε να το σκέφτεστε.

Ας δούμε την κατάσταση της ψηφιακής διαφήμισης βίντεο μόνο για το Facebook.

Το Facebook συγκεντρώνει σήμερα οκτώ δισεκατομμύρια προβολές βίντεο κάθε μέρα. Δεν θα ήθελε το εστιατόριό σας να κατέχει ένα μερίδιο αυτού του εντυπωσιακού αριθμού;

Και όπως δηλώνει το Facebook το ποσοστό αυξάνεται κατά 3,6 φορές κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, περισσότερο από το 50% των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το Facebook στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε μέρα παρακολουθούν τουλάχιστον ένα βίντεο. Πόσα παρακολουθήσατε εσείς σήμερα;

Φανταστείτε λοιπόν να δημιουργούσατε ένα βίντεο κάθε εβδομάδα για το εστιατόριό σας και να αναπαράγονταν σε όλα τα social media.

Social Media Search

Ας δούμε και πάλι τι συμβαίνει στο Facebook.
Μια νέα αναδυόμενη τάση είναι οι άνθρωποι να χρησιμοποιούν το Facebook ως μηχανή αναζήτησης.

Είτε απευθύνεστε σε ντόπιους είτε σε επισκέπτες στην περιοχή σας, όλοι αναζητούν ένα μέρος για φαγητό και διασκέδαση. Αντί λοιπόν να αναζητούν στην Google, πολλοί δυνητικοί πελάτες αναζητούν εστιατόρια μέσα από το Facebook.

Το Facebook λοιπόν είναι το social media στο οποίο οι πελάτες βρίσκουν τις πιο ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τα καλύτερα μέρη για φαγητό στην πόλη σας.

Τι σημαίνει αυτή η τάση για εσάς; Σημαίνει ότι πρέπει να έχετε ένα πλήρως ενημερωμένο Facebook προφίλ με σωστά στοιχεία επικοινωνίας, σωστές περιγραφές, καλές κριτικές με όμορφες απαντήσεις και φυσικά η σελίδα να είναι πάντα ενήμερη και επίκαιρη.

Πληρωμένη διαφήμιση

Έχετε παρατηρήσει ότι η σελίδα Facebook του εστιατορίου σας έχει μειωμένη προσέγγιση; Έχετε παρατηρήσει ότι όλο και λιγότεροι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τις αναρτήσεις σας;

Εάν ναι, δεν είστε οι μόνοι. Το Facebook βελτιστοποιείται συνεχώς και αλλάζει τους αλγόριθμους του για να ωφελήσει τους καθημερινούς χρήστες του και να προβάλει αξιοκρατικά τις επιχειρήσεις, άρα αυτό δεν επηρεάζει μόνο το εστιατόριο σας.

Οι πιθανότητες ότι κάποιος θα δει την οργανική ανάρτησή σας συνεχώς μειώνονται.

Γενικότερα η τάση σήμερα των κοινωνικών δικτύων είναι ότι αν θες να πετύχεις μεγάλη προβολή θα πρέπει να πληρώσεις.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ακυρώνονται οι οργανικές αναρτήσεις. Απλά θα πρέπει στην στρατηγική που ακολουθείτε να συμπεριλάβετε διαφημιστικό budget το οποίο ενδεχομένως να είναι αυξανόμενο με την πάροδο του χρόνου.

Αξίζει να ξανά αναφέρω ότι το δυνατό σημείο της διαφήμισης των κοινωνικών μέσων είναι η απίστευτη δυνατότητα να στοχεύσετε άμεσα το κοινό σας. Με τη διαφήμιση των κοινωνικών μέσων μπορείτε να μεταφέρετε ένα μήνυμα στους εν δυνάμει πελάτες σας ή να δημιουργήσετε διαφημιστικές στρατηγικές βασισμένες σε άτομα που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας.

Η διαφήμιση στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι άλλη μία τάση που πρέπει να εκμεταλλευτείτε καθώς αν γίνει σωστά και με στρατηγική σίγουρα θα σας φέρει αξιόλογα αποτελέσματα. Ωστόσο το Facebook δεν είναι η μόνη πλατφόρμα που μπορείτε να διαφημιστείτε. Το LinkedIn, το Twitter, το Pinterest και το Instagram παρέχουν τρόπους για να διαφημίσετε το εστιατόριό σας.

Διαγωνισμοί, κουίζ και δημοσκοπήσεις

Οι πελάτες σας αγαπούν ένα καλό κουίζ και εκτιμούν τους διαγωνισμούς όπου μπορούν να κερδίσουν κάτι.

Αξιοποιήστε τις ευκαιρίες που παρέχουν αυτές οι ενέργειες.

Σκεφτείτε να συνδέσετε τους διαγωνισμούς σας με μια φυσική επίσκεψη στο εστιατόριο σας. Προσφέρετε ένα γεύμα, μια έκπτωση ή ένα κουπόνι για μελλοντική αγορά.

Τα κουίζ είναι μια τεράστια τάση στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης αυτή τη στιγμή. Αναγκάζουν ευγενικά τον χρήστη να αλληλεπιδράσει μαζί σας προκειμένου να κερδίσει ένα έπαθλο. Επιπλέον κάθε αλληλεπίδραση μαζί σας γίνεται ορατή και στους δικούς του φίλους. Σκεφτείτε λοιπόν την τελική θέαση που θα έχει η επιχείρησή σας.

Τελικές σκέψεις

Για πολλούς ιδιοκτήτες εστιατορίων, τα social media είναι κάτι που γνωρίζουν ότι πρέπει να συμμετέχουν, αλλά δεν έχουν το χρόνο να επενδύσουν σε αυτό.

Τα social media είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές μορφές μάρκετινγκ για το εστιατόριο σας ωστόσο δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο δείχνει. Απαιτεί στρατηγική, χρόνο και πάνω από όλα συνέπεια.

Σίγουρα έχετε μια σελίδα στο Facebook όπως οι περισσότεροι. Στα άλλα social media έχετε παρουσία;

Ίσως η μεγαλύτερη τάση στα κοινωνικά μέσα να περιλαμβάνει τώρα έναν όρο: τον πελάτο-κεντρικό. Να θυμάστε ότι κάθε ανάρτηση που κάνετε είναι για τον πελάτη σας και το πιο σημαντικό είναι να κατανοήσετε τις ανάγκες του, τις αξίες και τον τρόπο ζωής του. Μόνο έτσι θα είστε έτοιμοι να αξιοποιήσετε τις τάσεις που αναφέραμε παραπάνω.

Το social media marketing του εστιατορίου σας θα πρέπει να παρέχει προσαρμοσμένες εμπειρίες και αναρτήσεις για τους πελάτες σας. Αυτό δημιουργεί την εμπιστοσύνη τους προς εσάς.

Η ομάδα του Panda Social, ειδικοί στην ψηφιακή διαφήμιση, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε. Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να αρχίσουμε μια συζήτηση σχετικά με τις ανάγκες ψηφιακής διαφήμισης του εστιατορίου σας.

 

Related Post